Witaj na Starachowickiej Galerii Transportowej!
Szukaj zdjęć według pojazdu
miniaturka
MAN Lions City 554
23.09.2023 Opole, pętla Malina. W soboty i niedzielę łatwiej trafić na nowszy tabor. Starsze MAN-y z lat 2011-2013 pojawiają się na mieście w niewielkiej ilości. Z tego powodu też w weekendy trafiam głównie na Lions City z nowszej dostawy (2018 i 2019). Pojazdy wyróżniają się słabymi, mało dynamicznymi silnikami. Seria z lat 2019 ma coś co lubię, czyli nowocześniejsze radia z funkcją Bluetooth. Podtyp modelu to A37. Na końcu wieżowa zabudowa silnika. Dodatkowe plastikowe siedzenia z materiałowymi wkładkami tuż przed wieżą, oraz na końcu wyłącznie miejsca stojące z podparciem na plecy.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 01:51 10-10-2023
miniaturka
MAN Lions City 525
9.10.2023 Zawada, gmina Turawa, pętla obok centrum handlowego Turawa Park. W nazewnictwie MZK występuje jako Witosa Centrum Handlowe. Około 15 minutowa przerwa na ostatnim kursie brygady 1001 tego dnia. W kierunku centrum Opola pojadą głównie ostatni klienci galerii (poza Carrefour reszta sklepów otwarta jest do 21:00) oraz pracownicy sklepów. Do galerii docierają wybrane kursy linii 10 i 18. Daję to w dni robocze i soboty średnią częstotliwość kursowania co 30 minut. Jako, że 18 zagląda pod galerię do 18, to zwiększono ilość kursów 10 po 19 do dwóch na godzinę, by utrzymać częstotliwość. Z galerii da się też wydostać po jej zamknięciu. Ostatni sklep jest czynny do 22:00, a ostatni kurs rusza stąd o 22:48. Niektóre osoby jadą ten jeden przystanek, by przesiąść się w rejonie skrzyżowania Witosa i Wygonowej na inne linie komunikacji miejskiej, takie jak 13, 15 czy 17. Na pętli Witosa/Wygonowa często brakuje już miejsca na długiej zatoczce, więc być może w przyszłości do Turawy dotrą kolejne linie. Szczególnie, że obok galerii rozrasta się nowe osiedle deweloperskie. Budowane są nowoczesne bloki.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 01:32 10-10-2023
miniaturka
MAN Lions City 552
7.10.2023 Opole, ul. Partyzancka. Dojazd na obwodnicę miasta, by szybko dotrzeć na zajezdnię i zakończyć służbę około godziny 23:00. Na podsumowanie było to ok. 140 km jazdy, w ciągu nieco ponad 8h. Jeden niepełny półkurs i 2 kursy jako skrócona linia 5 (Pużaka - Wrocławska C.H) oraz dwa kursy jako linia 12 (Wrocławska C.H - Grotowice), w tym ostatni wydłużony do z Grotowic do pętli Północna I.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 02:16 08-10-2023
miniaturka
MAN Lions City 552
7.10.2023 Opole, droga bez nazwy za centrum handlowym Karolinka. Przerwa na linii 5 za największą galerią handlową w Opolu. Na parkingu znajdują się przystanki dla kierunku centrum miasta i obrzeży. Część kursów kończy pod galerią, a część wjeżdża tu kieszeniowo. Przejazd przez tłoczny i wąski parking nie należy do najłatwiejszych. Za pętlę robią nieoznakowane miejsca parkingowe, gdzie można zaparkować autobus. Niestety, ale w soboty z powodu tłumów brak miejsc dla autobusów. Przerwy odbywa się zostawiając pasażerów na parkingu i jadąć jako przejazd techniczny za galerię. Są tu nawet niewykorzystywane w ruchu liniowym przystanki. Tego dnia obsługiwałem podwójnie skrócone kursy linii 5 z Pużaka do Wrocławska C.H. Wieczorem zadebiutowałem też na pełnej trasie linii 12. Po prawej typowe widoki w tej okolicy. Centrum wystawiennicze i pole, przypominające, że są to ziemie rolnicze.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 02:05 08-10-2023
miniaturka
MAN Lions City 524
30.08.2023 Opole, Świerkle. Najdalszy wariant linii 10 dojeżdża tutaj do klimatycznej pętli położonej przy lesie. Autobus musi zawrócić niczym w PKS-ie trójkątując na wąskiej drodze. Zanim jednak pojazd dotrze na Świerkle musi przejechać przez wąską, leśną drogę, gdzie w skrajni jezdni znajduje się sporo okazałych dębów. Najgorzej jak trafi się w lesie, nocą na mijankę dwóch autobusów w okolicach rosnących drzew. Jako kierowca dobrze przed wjazdem do lasu odpalić sobie aplikację z pozycją GPS autobusów i jakby coś jechało z przeciwka poszukać odpowiedniego miejsca, by przytulić się do pobocza. Nocą wydłużona linia 10 na Świerkle dostarcza trochę emocji. Sam kurs odwdzięcza się przerwą pod cichym i spokojnym lasem. Wieś Świerkle dołączono do Opola w 2017 roku i zorganizowano tam komunikację miejską. Na tą dzielnicę dociera około 14 kursów w dni robocze i kilka mniej w weekendy. Z daleka widać kominy elektrowni, dzięki której Tesle i inne, elektryczne wynalazki mogą chwalić się swoją ekologią i dbaniem o środowisko.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 11:55 07-10-2023
miniaturka
MAN Lions City 520
25.08.2023 Opole, Elektrownia. Pętla autobusowa pod elektrownią. Kończą tu wybrane kursy 10, a także podjeżdżają kieszeniowo wybrane kursy 10 i 21. Obok elektrowni jest spory parking dla pracowników, duża pętla autobusowa (dziś wieje tu wiatr), a także hotel pracownicy, gdzie obecnie mieszkają osoby, które przyjechały do Polski z Ukrainy. Autobus pojawia się tutaj w miarę regularnie co 1-3h w dni robocze i zaledwie kilka razy w weekendy. Wydaje mi się, że zagląda tu też czasem PKS Opole.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 11:45 07-10-2023
miniaturka
MAN Lions City 521
20.08.2023 Wnętrze Lions City z nr 521. W środku występująca chyba we wszystkich liniowych autobusach tapicerka ze wzorami. Kasowniki z Mielca obsługujące zakup biletu poprzez kartę miejską Opolka. Jest też w nich możliwość sprawdzenia salda konta i zakodowania kupionego przez internet biletu na karcie. Do tego biletomat Pixela z możliwością zapłaty kartą kredytową za bilet papierowy lub doładowania karty miejskiej. Od Pixela także bezdotykowy dozownik płynu dezynfekcyjnego. Ten MAN posiada standardową konfigurację siedzień z tzw. teatrem czyli siedzeniami bokiem do kierunku jazdy przy 3 drzwiach. W pojeździe na drzwiach wiszą kartki przypominające, że to pasażer otwiera je za pomocą ciepłego guzika. Dodatkowo występują klasyczne zapowiedzi przystankowe i głosowe komunikaty n.p o otwieraniu drzwi z charekterystycznym gongiem w stylu domowego dzwonka. Plakaty na szybach nie są klejone niechlujnie do szkła, tylko znajdują się w ramkach.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 22:43 02-10-2023
miniaturka
MAN Lions City 510
28.08.2023 Opole, pętla Czarnowąsy. Opole to udawany Śląsk, przynajmniej tak uważa jeden z emerytowanych górników z Zabrza, którego dwa miesiące temu zapytałem o opinię o tym mieście. A na Śląsku historia powstawania miast wiążę się z łączeniem się wsi i miasteczek i przyłączaniem ich do większych aglomeracji. W podobny sposób 3 tysięczna wieś stała się w 2017 roku częścią Opola, pomimo konsultacji z mieszkańcami, gdzie zagłosowało 60 procent uprawnionych, a aż 99 procent było przeciwko złączenia wsi z Opolem. W ostatnich 10 latach w podobny sposób Opole zyskało nowe tereny i około 10 tysięcy mieszkańców. Obecnie miasto zamieszkuje około 126 tys. osób, przy powierzchni 149 km2, co oznacza, że miasto jest sporo większe n.p od Kielc, Radomia, a także nieco większe niż Lublin. Taki układ miasta, gdzie poza wielkomiejskim śródmieściem i zabytkowym Stary Miastem, a także typowo blokowym os. Malinka czy Armii Krajowej (ZWM) każda dzielnica jest mocno oddalona od centrum. Te warunki utrudniają wprowadzenia tutaj sensownej komunikacji miejskiej. Linia 10 to istna machina zamieniająca mózgi w papkę. Ciężko wymienić jej wszystkie warianty, bo jest ich tyle, że zawierają mnóstwo liter alfabetu. W tej bardziej miejskiej części Opola linia zaczyna podstawową trasę od pętli Witosa, ale niektóre kursy ruszają także z pętli Drobiarska obok zakładów Animex. Żeby tego było mało część kursów rusza także z położonej formalnie poza granicami pętli Witosa Centrum Handlowe. Nazwa pętli wprowadza trochę zamieszania, bo sama końcówka znajduje się pod centrum handlowym Turawa Park, ale organizator unika używania nazw własnych prywatnych spółek. Prawidłowy adres centrum handlowego to Zawada ul. Dębowa 1. Aby tego było mało linia 10 to linia miejska i obowiązują stawki biletów jak w mieście. Do tego trzeba jeszcze dodać warianty kursów, które ruszają z Drobiarskiej w Opolu, ale zaliczają także wjazd do centrum handlowe Turawa Park. Po drugiej stronie miasta nie wygląda to inaczej. Mamy kursy, które są skrócone do pętli Wróblin, wjeżdzające kieszeniowo na pętle Wróblin (w kierunku Witosa i Czarnowąsów), a także kursy na podstawowej trasie do pętli Czarnowąsy, wydłużone do pętli Świerkle, a także Elektrowni oraz przez Elektrownię do Świerkli. Do tego jeden wariantowy kurs wieczorny przez ul. Kępską i Luboszycką jako wjazd kieszeniowy pod zajezdnię MZK przy ul. Działkowej. W weekendy dodatkowo występują też skrócone kursy z Witosa do Dworca Głównego. Można się pogubić, ale z czasem da radę to jakoś ogarnąć. Sami pasażerowie nie kryją zdziwienia i często pytają kierowców czy dodają do odpowiedniego miejsca. Linia 10 w dni robocze, w godzinach szczytu kursuje co ok. 15 minut, na głównej części trasy w centrum miasta. W pozostałe godziny i dni co ok. 30 minut. W szczycie sporo kursów jest opóźniona po 15-20 minut, przez co pasażerowie doznają dezorientacji, kiedy o godzinie przyjazdu kursu do Czarnowąsów przyjeżdża opóźniony kurs skrócony do Wróblina. Z drugiej strony kierowca na linii 10 się nie nudzi. Często każdy kurs jedzie inaczej i ma zupełnie różne przystanki początkowe i końcowe. Co autobusu to Lions City z 2012 roku. Dźwiękami przypomina mocno starachowickie Lwy z 2008 roku z głośnym wentylatorem chłodnicy. Dodatkowo kwadratowe lusterka bez szerokokątnego dołu, które jest fabryczne, ale wygląda jak żywcem wyjęte z jakiegoś starego Autosana.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 22:25 02-10-2023
miniaturka
MAN Lions City 526
24.08.2023 Opole, pętla Żytnia. Całkiem fajna i spokojna pętla położona w północnej części miasta. Aż ciężko uwierzyć, że za domami znajduje się ruchliwa obwodnica miasta. Pętla ma całkiem wąski wjazd boczną, ślepą uliczką, gdzie poza autobusem nie zmieści się nawet rower. Droga zakończona jest zawrotką, gdzie zawracają autobusy. Za placem znajduje się przystanek końcowy i jednocześnie początkowy. Obok ławka, mały skwerek z placem zabaw i widoczny na zdjęciu krzyż. Do pętli Żytnia docierają wydłużone kursy linii 5. Pozostałe skrócone do największej pętli w mieście czyli Pużaka. Z Żytniej wyjeżdża wyłącznie linia 5, która kursuje codziennie od około 5:00 do 21:00 co mniej więcej godzinę. Zawsze ostatni kurs 5 wracający w kierunku Żytniej skrócony jest o kilka przystanków, więc tutaj nie dociera. Pasażerów na tym odcinku za dużo nie ma. Prawie każdy ma samochód. Znowu trafiłem na MAN-a 526, ale to tylko przypadek. Nie mam ze zmiennikiem własnego wozu. Linia 5: Żytnia - Wrzoski.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 17:24 02-10-2023
miniaturka
MAN Lions City 526
17.08.2023 Opola, pętla Malina. Idziemy na drugi koniec trasy linii 14. Jest to też nieco zaniedbane osiedle domów jednorodzinnych. Pierwszego dnia samotnej jazdy trafiłem na deszczową pogodę. Pętla Malina ma spore plusy dla kierowcy. Dużo zieleni, cisza i spokój. Prawie nigdy nikt tu nie wysiada lub nie wsiada. Kierowca może spędzić przerwę sam. Mieszkańcy osiedla Malina nie mają już tak fajnie. Korzystając z komunikacji miejskiej mają do wyboru tylko linię 14, która kursuje w dni robocze do godziny ok. 18:00 co 30 min, w pozostałe godziny oraz w soboty, niedziele i święta wyłącznie co godzinę. Bardziej pełni funkcję linii socjalnej. Dowozi do centrum miasta czy dworca kolejowego. Jako jedyna kursuje praktycznie na całej długości najważniejszej ulicy w mieście czyli Ozimskiej. Pozostałe linie jadące tą ulicą zazwyczaj skręcają nieco w bok by obsłużyć większe osiedla mieszkalne lub centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Poza centrum linia 14 nie odwiedza jednak zbyt ważnych rejonów miasta, stąd ciężko na niej o tłok (za wyjątkiem kursów w okresie szczytu komunikacyjnego). Obecnie obsługa to autobusy spalinowe, 12 metrowe. Właściwie jedyny minus dla kierowcy to przejazd dziurawymi ulicami miasta jak Wschodnia czy Teligi. Na ul. Walecki dodatkowa atrakcja dla pasażerów. Przejazd ulicą wyłożoną płytami betonowymi, gdzie jadąc 20km/h całkiem mocno łupie w zawieszeniu. Co do autobusu to całkiem fajny pojazd. Ogólnie seria opolska Lions City z okolic 2012-2013 (numery chyba od 511 do 529) to naprawdę porządne wozy. Mają już ponad 10 lat. Nieco widać ten upływ czasu w kabinie, ale mechanicznie są całkiem dobre i dobrze zmontowane w fabryce w Sadach. Nie jest tajemnicą, że ze wszystkich pojadów MZK jakimi jeździłem (Solaris Urbino 12 2020, Solaris Urbino 12 electric 2022, MAN Lions City 2011-2013, Lions City 2018-2019) tymi jeździło mi się najlepiej. Może tylko elektryki mają jakieś podejście.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 16:57 02-10-2023
Poprzednie [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] [ 10 ] [ 11 ] [ 12 ] [ 13 ] [ 14 ] [ 15 ] [ 16 ] [ 17 ] [ 18 ] [ 19 ] [ 20 ] [ 21 ] [ 22 ] [ 23 ] [ 24 ] [ 25 ] [ 26 ] [ 27 ] [ 28 ] [ 29 ] [ 30 ] [ 31 ] [ 32 ] [ 33 ] [ 34 ] [ 35 ] [ 36 ] [ 37 ] [ 38 ] [ 39 ] [ 40 ] [ 41 ] [ 42 ] [ 43 ] [ 44 ] [ 45 ] [ 46 ] [ 47 ] [ 48 ] [ 49 ] następne
Strona główna/Newsy Galeria Filmy O galerii Mapa zdjęć i filmów Regulamin Linki Księga gości Kontakt Na stronie online: 1
Copyright SGT 2010 - 2016 Wykorzystanie zdjęć tylko za zgodą autorów

stat4u